Ćwiczenia

Aktywacja mięśni brzucha

Aktywacja mięśni brzucha

Mięśnie brzucha to nie tylko pożądany przez większość z nas sześciopak na brzuchu, ale też jedne z głównych mięśni posturalnych, utrzymujących nasze ciało w prawidłowej postawie na co dzień.

Niestety, jeżeli sporą część dnia siedzimy, nasze mięśnie brzucha będą miały tendencje do skracania, przez co będą nieaktywne. Tym samym ich pracę będą musiały wykonać inne partie powodując kompensacje, złe ułożenie kręgosłupa i w konsekwencji ból. Najczęściej w dolnej części pleców.

Brzmi znajomo? Poniżej filmik z kilkoma ruchami pozycjami mającymi wywołać napięcie mięśni brzucha i tym samym ich aktywacje.

Jak sprawdzić czy mam aktywny brzuch? Spróbuj zrobić kilka kilkanaście tradycyjnych “brzuszków”, jeżeli odczuwasz ból w odcinku lędźwiowym to najprawdopodobniej wywołujesz za słabe napięcie w mięśniach brzucha.

Kiedy ćwiczyć? Brzuch powinniśmy aktywować tak naprawdę przed każdym wysiłkiem w ramach rozgrzewki, a w przypadku bolesności kręgosłupa w ramach codziennej rutyny.

Obejrzyj film Aktywacja mięśni brzucha

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Jak prawidłowo robić pompki
Trening HIIT – jak ćwiczyć i zalety treningu interwałowego

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu

Nie przegap porad i ciekawostek

Please wait...

Dziękuję za zapisanie do newslettera. Potwierdź subsktypcję w otrzymanej wiadomości e-mail i ściągnij prezent od nas. 

trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu