Podróże

Jak ćwiczyć na wakacjach bez trenera

Czas urlopów zaczął się już na dobre. Ja również wyruszyłem na długo wyczekiwane wakacje. Spędzam je  aktywnie. Na początku zadajmy sobie pytanie czy warto ćwiczyć na wakacjach? Znacie odpowiedź waszego trenera personalnego. Bo kto powiedział, że wyjeżdżając na urlop musimy rezygnować z ćwiczeń. Oczywiście róbmy to w zgodzie z własnym sumieniem. Jeśli nie mamy warunków do naszego klasycznego treningu – wybierzmy się na dłuższy spacer albo pobiegajmy.

wakacje jak trenować bez trenera personalnego na urlopie
Jak ćwiczyć na wakacjach bez trenera personalnego

Trzeba sobie uświadomić że na urlopie raczej nic nie zbudujemy (kondycja, siła), bo przecież chcemy odpocząć i w ogóle. Ale na pewno możemy sobie pomóc UTRZYMAĆ to, co przez cały rok wypracowaliśmy. Zrobienie czegokolwiek zawsze będzie lepszym pomysłem niż nie robienie niczego. Chociażby po to żeby pobudzić krążenie krwi i podkręcać zazwyczaj zwolniony na wakacjach metabolizm.

Zapraszam na ćwiczenia i treningi z Czarnogóry.

Dzień 1 ćwiczeń na wakacjach

Czarnogóra dzień 1: 3:50 pobudka, lot, dojazd do miejscowości Žabljak, piesza wycieczka wokół jeziora Czarnego i parku Dormitor, wspinaczka na 1600 m n.p.m. w jedynym słusznym obuwiu, 2 treningi, tyrolka. Kończymy intensywny dzień z 30 tysiącami kroków. Póki co Czarnogóra nie zawodzi – widoki zapierają dech w piersiach, krowy chodzą po ulicach, pani Božena ugościła nas pyszna kawą.

 

Pompki na wakacjach? Proszę bardzo i zobaczcie Crno Jezero

 

Intensywne ćwiczenia

Mawia się, że w tydzień nie jesteśmy zepsuć całego roku, ale odejść od dobrych nawyków już jak najbardziej. Dobrym pomysłem będą więc, krótkie ale dosyć intensywne jednostki.

Na filmie kilka ćwiczeń na klatkę piersiową, barki oraz tricepsy. Ćwiczenia wykonałem jedno po drugim w 3 seriach po 5, 10 i 15 powtórzeń. Zajmuje koło 10 min.

 

Na filmie kilka ćwiczeń na klatkę piersiową, barki oraz tricepsy. Ćwiczenia wykonałem jedno po drugim w 3 seriach po 5, 10 i 15 powtórzeń. Zajmuje koło 10 min

Czarnogóra dzień 2

Dzisiejsze ćwiczenia na wakacjach to bieganie, smakowanie tutejszych specjałów, podróż nad zatokę Kotorską, 2 treningi, lekki trekking, zwiedzanie miasteczka Kotor.

Link https://fb.watch/7UvlFruywE/

Dzień kończymy z 35 tysiącami kroków. Dziś podróż z gór nad morze, widoki zamykają gębę, turystycznie jesteśmy spełnieni a to dopiero 2 dzień.

Chodzenie i spacery wakacyjne

Spacery – najprostsza aktywność, a moim zdaniem mocno niedoceniana. Szczególnie na wakacjach gdzie mamy okazję odpocząć od samochodów itp. Podczas urlopu powinniśmy jak najwięcej spacerować. Prócz oczywistych korzyści jak odkrywanie nowych miejsc dłuższe spacery pomagają także obniżyć nam poziom cukru we krwi, lepiej strawić obfity posiłek, czyli generalnie poczuć się lepiej.

To co ja proponuję, to ustawić sobie dzienny cel kroków do pokonania (każdy telefon między kroki). Jeżeli robisz dziennie 5000 kroków na wakacjach zrób min 10000, jeżeli 10000 to zrób 20000 itd. Lepsze samopoczucie gwarantowane.

Na filmie zestaw prostych ćwiczeń na nogi.

Link https://fb.watch/7UvNtHEoN6/

Ćwiczenia robione jedno po drugim w zakresach 10-20 powtórzeń i w 4-6 seriach dadzą solidna odpowiedz metaboliczna. Zajmuje ok. 10-15 minut.

Czarnogóra dzień 3 i 4 wakacji

Kolejny dzień wakacji i my ciągle ćwiczymy. Z gór zjechaliśmy nad morze, zatoka Kotorska, Herceg Novi, Budva, mimo ciężkiej (36 stopni) pogody trenujemy. W upale można przecież ćwiczyć w jaskini.

Link  https://fb.watch/7UvO_wogu8/

Czarnogóra podsumowanie wakacji

Jak ćwiczyć na wakacjach bez trenera personalnego? To naprawdę może się udać. Oto nasze podsumowanie treningów podczas urlopu w Czarnogórze.

Sportowo – Cele zrealizowane. Udało nam się trenować bez siłowni, wykorzystując jedynie gumę, naturę oraz własną wyobraźnię. Zrealizowaliśmy ponad 10 krótkich i szybkich wakacyjnych treningów + chodzenie po górach i dłuższe spacery. Patryk wyrobił 100 000 kroków (ja ciut więcej)

Turystycznie – Jesteśmy oczarowani Czarnogórą, pięknymi krajobrazami i bardzo serdecznymi ludźmi. Mają góry maja morze mają słońce mają zabytki i zimne piwko. Myślę, że wypad zarówno dla par jak i rodzin z dziećmi. Ceny dużo niższe niż w Chorwacji czy zachodniej Europie. Polecamy i wracamy!

jak trenować w wakacje bez siłowni i trenera personalnego

Pozdrawiamy ćwiczących na wakacjach.

Oglądaj też nowy cykl filmów Trening w podróży. Zobacz jakie filmy już opublikowałem:

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Wyzwanie Bieg Mikołajkowy w Finlandii
Dlaczego wyjechaliśmy na Maltę

Dołącz do grupy

Promocje w sklepie

Brak wyników.

Nie przegap porad i ciekawostek

Please wait...

Dziękuję za zapisanie do newslettera. Potwierdź subsktypcję w otrzymanej wiadomości e-mail i ściągnij prezent od nas. 

trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu