Ćwiczenia

Jak prawidłowo robić pompki

Pompki to kolejny fundament treningu siłowego. Pompka to ćwiczenie powszechnie znane jako “na klatę”. Mówi się też, że pompki na biceps pomagają, albo pompki tylko na barki dają efekty. Czy to prawda? Nie do końca. Poprawnie wykonywana tradycyjna pompka pozwala nam zaangażować do pracy praktycznie całe ciało i większość mięśni.

Głównym mięśniem zaangażowanym do pracy podczas robienia pompek jest faktycznie mięsień piersiowy większy oraz naramienny. Podczas ćwiczenia musimy także spiąć mięśnie brzucha aby utrzymać ciało w stabilnej pozycji, to samo z górą grzbietu. To teraz chyba już wiecie co dają pompki.

Pompki mięśnie

To ćwiczenie pokazuje nasze braki w kontroli motorycznej tułowia i górnej części grzbietu. Wiele osób robi to ćwiczenie niepoprawnie łokciami wystającymi do boku. W ten sposób angażujemy praktycznie tylko barki znacznie je przeciążając.

Pompkę powinien umieć wykonywać każdy, niezależnie czy np. tylko biega lub gra w piłkę. Jest to podstawowy wzorzec ruchowy, którego wyuczenie otwiera nam drogę do kolejnych, bardziej złożonych ćwiczeń. Ktoś kto nie potrafi zrobić 10 prawidłowych pompek moim zdaniem nie powinien podchodzić pod sztangę.

Pompki damskie

Informacja o pompkach dla kobiet. Czy od robienia pompek będę wyglądać jak mięśniak? Nie, od pompek nie urośnie wam klata jak u kulturysty, ani wielkie bary. Prawidłowe robienie pompek sprawi, że wasze kobiece ramiona będą smuklejsze i trochę lepiej zarysowane.

Jak prawidłowo robić pompki porady

Co jak nie umiem zrobić pompek prawidłowo? Zacznij od podwyższenia  i samego ruchu do dołu. Nie radze robić pompek na kolanach, bo nie uczymy wtedy ciała odpowiedniego spięcia tułowia. Są różne rodzaje pompek, wybór jest naprawdę duży. Można je też robić z pomocą partnera treningowego lub gumy oporowej. Aczkolwiek polecałbym opanować do perfekcji tradycyjną pompkę zanim zaczniesz kombinować.

Polecam Ci też program 100 pompek gdzie nauczysz się jak zrobić 100 pompek i gwarantuję Ci, że będziesz szczęśliwy /a gdy uda Ci się osiągnąć ten cel. Życzę Ci powodzenia, bo wiem jak wiele radości ci to da. Dla tych co już ją opanowali polecam ćwiczenie pompek eksplozywnych i dynamicznych.

Trening online pompek

Zapraszam na cykl darmowych treningów online Domowa Siłownia TrainMeNow z trenerem personalnym podczas których przygotowaliśmy dwa filmy dotyczące pompek

Podczas tych zajęć w internecie nauczysz się robić te rodzaje pompek:

  • pomka wersja podstawowa w klęku podpartym
  • pomka wersja szeroka z przenoszeniem ciężaru ciała na ręce
  • wersja pełna
  • pompka wersja wąska ręce do środka
  • pompka wersja z pozycji pionowej
  • z oderwaniem dłoni
  • pompki z klaśnięciem
  • pompka Supermana

Powodzenia! Film Pompki – Jak prawidłowo ćwiczyć dla najlepszych efektów

Daj znać w komentarzu ile pompek jesteś w stanie już zrobić i jaką progresję wykonałaś / eś.

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Hollow Body czyli ćwiczenie banan
Aktywacja mięśni brzucha

Nie przegap porad i ciekawostek

Please wait...

Dziękuję za zapisanie do newslettera. Potwierdź subsktypcję w otrzymanej wiadomości e-mail i ściągnij prezent od nas. 

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu
trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu