Motywacja

Jak eliminować negatywne skutki siedzenia

Przez ostatnie teksty starałem się uświadomić i trochę nastraszyć. Siedzący tryb życia dotyczy Ciebie pracownika biurowego, mnie trenera oraz nasze dzieci. Pisałem o tym w czterech poprzednich artykułach „Dlaczego Nie warto się Nie ruszać”.

Podsumujmy negatywne skutki zbyt długiego przebywania w pozycji siedzącej:

  • nadciśnienie
  • bóle pleców
  • ściśnięte organy
  • zaburzenia trawienia
  • płytki oddech
  • niedotlenienie mózgu
  • chroniczny stres
  • wzrost tkanki tłuszczowej
  • żylaki
  • włączony tryb walki
  • bóle stawów
  • zwężenie naczyń krwionośnych

negatywne skutki długiego siedzenia

Jeżeli nic nie zrobimy to będziemy mieli w przyszłości duży albo bardzo duży problem. Jakie mamy rozwiązania?

Zmiana miejsca pracy

Nie chodzi tutaj o zmianę pracy, bo to może nic nie dać, ale o przeorganizowanie swojego stanowiska pracy. Jedną z najprostszych zmian będzie zamiana krzesła na piłkę fitness. Sprawi ona, że nasze mięśnie są ciągle stymulowane i nie daje nam się rozleniwić. Znam wiele osób, które przez problemy z kręgosłupem zaczęły siedzieć na piłce. Na początku trudno było się przestawić lecz finalnie zostali z tym na dłużej.

Kolejną rzeczą jest coraz popularniejsze biurko stojące. Byłem kilkukrotnie w Skandynawii i tam jest to standard. W Polsce jeszcze kilka lat temu było to na równi z szamańskimi praktykami. Dziś coraz więcej firm wprowadza w swoich siedzibach biurka stojące. Nie chodzi w nich o tym aby cały dzień stać lecz przez regulacje biurka w różnych płaszczyznach dopasować je do siebie oraz zmieniać pozycje w ciągu dnia z siedzącej na stojącą.

biurko stojące zamiast siedzenia

Profilaktyka podczas dnia pracy

Jeżeli nie mamy lub nie chcemy mieć możliwości przeorganizowania stanowiska pracy, wyjściem jest profilaktyka podczas siedzącego dnia pracy. Nie ma tu nic odkrywczego. Chodzi o wstawanie z krzesła aby się przejść, przeciąganie się nawet nie wstając lub zmiana pozycji w której siedzimy. Niby niewiele ale lepiej coś robić niż nic. Najlepiej jeżeli będzie to limitowane czasowo. Przykładowo 30 minut pracy i 3 minuty spaceru bądź ruchu. Wyjdą z tego same korzyści gdyż za każdym razem wstając od komputera odpoczywa nam wzrok oraz jeśli się przejdziemy krew zacznie krążyć ciut szybciej.

przerwy w siedzeniu w pracy zmień pozycję

Święty Graal

Główną jednak zmianą, do której chciałbym Was zachęcić jest potraktowanie ruchu jak mycia zębów. Czy ktoś myje zęby, bo lubi to robić? Pewnie ktoś się znajdzie. Najczęściej myjemy zęby dlatego, że jest to bardzo mocno zakorzeniony u Nas już w najmłodszych latach nawyk. Czynność, którą wykonujemy kilka razy dziennie bezwarunkowo (wykonujemy, prawda?).

O jaki konkretnie ruch chodzi? To ma drugorzędne znaczenie. W tym wypadku w pierwszej kolejności liczy się REGULARNOŚĆ.

Dołącz do wyzwania Sięgnij Dalej

Z tej okazji zapraszam Cię do nowego wyzwania TrainMeNow. Kliknij w link Wyzwanie Sięgnij Dalej.

Podczas wyzwania wspólnie będziemy codziennie się rozciągać i pracować przez cały miesiąc. Zobaczysz jakie efekty można uzyskać po 4 tygodniach krótkiej pracy nad swoim ciałem. Szczegóły w wydarzeniu!

! Napisz w komentarzu czy dołączasz do wydarzenia !

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Pracujmy nad aktywnością fizyczną dzieci i młodzieży

Nie przegap porad i ciekawostek

Please wait...

Dziękuję za zapisanie do newslettera. Potwierdź subsktypcję w otrzymanej wiadomości e-mail i ściągnij prezent od nas. 

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu
trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu