Motywacja

Ile godzin w ciągu dnia spędzasz w pozycji siedzącej? 

Zapraszamy do drugiej części cyklu wykładów Trenera “Dlaczego Nie warto się Nie ruszać” W tym artykule  zadajmy sobie ważne, ale to naprawdę ważne pytanie – Ile czasu w ciągu dnia spędzam w pozycji siedzącej?

Wiecie już z poprzedniego artykułu, że siedzenie źle wpływa na nas. Nasz organizmy nie są przygotowane na brak ruch. Znaczna część z Was po przeczytaniu tego stwierdziła pewnie „ja to w pracy cały czas chodzę, więc mnie problem nie dotyczy”. Czy aby na pewno? Szacuje się, że statystyczny Europejczyk spędza dziesięć godzin w pozycji siedzącej dziennie. Statystyczny Amerykanin siedzi w ciągu dnia trzynaście godzin. Czy to dużo? Kiedy siedzimy?

  • praca i siedzenie przy biurku
  • droga do domu w samochodzie lub komunikacji miejskiej
  • spożywanie posiłków przy stole
  • spotkania ze znajomymi
  • pomoc dzieciom w nauce
  • oglądanie telewizji na kanapie
  • granie w gry na Playstation

Wszystkie te czynności najczęściej robimy siedząc. Nawet jeżeli w pracy nie jesteś przykuty do biurka, ale pierwsze co robisz po powrocie do domu to siadasz na kanapie żeby odpocząć. To może oznaczać, że najpewniej prowadzisz siedzący tryb życia. Tak samo jak zdecydowana większość z Nas nie kontroluje ilości spożywanego pokarmu. To by wystarczyło aby nie mieć nadwagi. Tak samo nie zdajemy sobie sprawy z tego ile czasu poświęcamy na siedzenie. Odpoczynek po ciężkim dniu pracy utożsamiamy z siedzeniem lub leżeniem w jednej pozycji. Wydaje się, że nasze ciało dużo lepiej zareagowałoby na minimalną potrzebną dawkę ruchu.

Ile godzin spędzasz w pozycji siedzącej?

Jak pisałem wcześniej, pozycja siedząca jest biologicznie niekorzystna dla naszego ciała. Dlaczego? Już po 40 min siedzenia bez przerwy nasze ciało spina jedne mięśnie i osłabia drugie po to aby utrzymać nasze gnaty w jak najlepszej pozycji. Jeżeli z 40 minut robi się kilka godzin dochodzi do różnych przeciążeń i napięć, bo mięśnie przestają dawać radę.

Jeżeli siedząc cały dzień w pracy wracamy do domu i pierwsze co robimy to siadanie na kanapie w celu odpoczynku to mamy bardzo prostą drogę do kontuzji i różnych chorób.

siedzenie kanapa

Zadanie do wykonania

Zadanie dla Ciebie do wykonania po przeczytaniu tego artykułu. Policz ile godzin w ciągu dnia spędzasz w pozycji siedzącej. Weź do ręki kartkę lub kalkulator i policz! Czy twój wynik to więcej niż cztery godziny? Wygląda na to, że możesz mieć problem. Warto coś z tym zrobić.

Zapraszam do dyskusji: Napisz w komentarzu ile godzin w ciągu dnia spędzasz w pozycji siedzącej. W kolejnym artykule powiem Ci co dzieję się z twoim organizmem podczas siedzenia.

Polecam obejrzenie treningu Domowa Siłownia #16 – Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup.

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Dlaczego NIE warto się NIE ruszać
Co się dzieję z ciałem kiedy siedzimy? 

Nie przegap porad i ciekawostek

Please wait...

Dziękuję za zapisanie do newslettera. Potwierdź subsktypcję w otrzymanej wiadomości e-mail i ściągnij prezent od nas. 

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu
trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu