DietaMetamorfoza sylwetki

Podsumowanie efektów 14 dniowej diety keto

Przez ostatnie 14 dni byłem diecie, w której mocno ograniczyłem podaż węglowodanów. Z racji na ostatnie luźniejsze podejście do jedzenia, więcej odstępstw oraz mniej treningów, postanowiłem przetestować taką strategię na sobie i pokazać Wam, jak takie założenia działają na organizm. Sprawa przybrała nazwę „Keto Challenge” (od diety ketogenicznej). Codziennie dzieliłem się spożywanymi posiłkami na mediach społecznościowych.

Jakie były główne założenia diety?

Spożywałem około 2g białka na każdy kilogram masy ciała. To był mój punkt wyjścia i priorytet. Poza tym, starałem się aby liczba spożytych kalorii w ciągu dnia oscylowała w okolicach 2800. Węglowodany zaś, pozyskiwałem tylko z warzyw (codziennie), owoców (kilkukrotnie) oraz piwa bezalkoholowego (okazyjnie). Dzienna dawka węglowodanów nie przekraczała 80g.

Czy udało się je spełnić?

W 80%. 100 procent w naturze zdarza się bardzo rzadko, tak było i tym razem. Raz poprzez nieoczekiwane zdarzenia ominąłem posiłek, kolejny raz zaspałem i wyszedłem bez śniadania. Zdarzyła się jeszcze gościnna wizyta gdzie nie mogłem odmówić kawałka ciasta.

Moimi głównymi źródłami pożywienia były:

  • Mięso
  • Jaja
  • Ryby
  • Warzywa
  • Nasiona
  • Orzechy
  • Sery
  • Awokado
  • Oleje
  • Odżywka białkowa

Jakie posiłki jadłem podczas diety

Nie liczyłem kalorii co do jednej każdego dnia lecz wypracowałem sobie wzorzec, który powtarzałem każdego dnia:

  1. Śniadanie – najczęściej omlety (3 jaja, warzywa, mięso/ryba)
  2. 4 posiłki w ciągu dnia to te same lunchboxy (ok. 600g mięsa/ryby, 800g warzyw, 40g tłuszczów podzielonych na 4 równe porcje)
  3. Kolacja to znowu omlet, mięso lub ryba (zależnie od tego co było w ciągu dnia) z lekkimi warzywami (najczęściej sałaty).

dieta ketogeniczna czy warto

Czego nie jadłem podczas diety?:

  • Produktów mącznych
  • Ryżu, kaszy itp.
  • Alkoholu
  • Skrobi
  • Słodyczy
  • Treningi i aktywność

A co z treningami?

Nie czyniłem większych zmian w treningu, gdyż przy ujemnym bilansie kalorycznym dokładanie sobie kolejnych aktywności byłoby strzałem w stopę. Dodatkowo mój zabiegany tryb życia też nie pomaga. Prowadzę dwie firmy co oznacza pracę po kilkanaście godzin dziennie. Moja aktywność tygodniowa to:

  • 3x trening siłowy
  • 3x aeroby (2x piłka nożna, 1x squash)

Efekty diety Keto Challenge

Przez dwa tygodnie moja waga zmieniła się równo o 1kg. Z 87,3 kg na 86,3 kg. Dodatkowo w talii zgubiłem dwa centymetry. Zmiany wizualne w sylwetce także zauważam na plus. Polepszyło się także moje samopoczucie w ciągu dnia i miałem o dziwo więcej energii (szczególnie w drugim tygodniu).

Dodatkowe subiektywne odczucia to między innymi ciągła sytość przy jednoczesnym braku „pełności” żołądka. Jeśli chodzi o zdjęcia to oba robione były po chwilę po treningu i o podobnej porze dnia. Jedyna różnica to inny telefon, stąd trochę inne światło.

dieta ketogeniczna podsumowanie efektów 14 dni
Podsumowanie efektów 14 dniowej diety keto

Podsumowanie

Czy w dwa tygodnie można przejść „metamorfozę”? Absolutnie nie i nie o tym jest ten wpis. Ten wpis ma Wam uzmysłowić, że zabierając się za żywienie zawsze warto mieć strategię. I że nawet po dwóch tygodniach można otrzymać od organizmu pozytywny „feedback” w postaci efektu, który napędzi nas do dalszej pracy oraz potwierdzi że idziemy w dobrą stronę (lub też nie). Zobacz też inne inspirujące historie  i metamorfozy sylwetek kobiet i mężczyzn.

Pokazałem jedną z opcji. Moim zdaniem odpowiednią dla większości populacji, gdyż w dzisiejszej diecie Kowalskiego mamy zbyt dużo węglowodanów. Oczywiście całkowita rezygnacja z nich jest skrajnością, dlatego też trwało to u mnie tylko 14 dni aby teraz stopniowo zwiększać ich spożycie do optimum. Jeżeli przymierzasz się właśnie do zrobienia czegoś ze swoim żywieniem, ograniczenie lub czasowa rezygnacja z węglowodanów będzie dobrym pomysłem na start.

Zachęcam cię do zapisania się do mojego newslettera. W prezencie mam dla Ciebie specjalnego e-booka z inspiracjami na lunchboxy. 7 lunchboxów na 7 dni.

posiłki na cały tydzień zdrowa dieta

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Specjalna dieta na 14 dni
Noworoczne postanowienia – 5 kroków do lepszej sylwetki i samopoczucia

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu
trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu