Dieta

Dieta niskowęglowodanowa zasady i tygodniowy planer posiłków

Ten tydzień należy do  diety niskowęglowodanowej. Czym różni dieta niskowęglowodanowa od diety ketogenicznej?  Podstawą jest zwiększona ilość węgli – zamiast 10% jest to  20-30%. To prowadzi do kolejnej różnicy  w obydwu dietach, a mianowicie w diecie niskowęglowodanwej nie osiągniemy stanu ketozy. Dieta ketogeniczna jest więc odmianą diety niskowęglowodanowej, która sama w sobie jest pojęciem szerszym.

Zachęcam do przeczytania mojego podsumowania Dieta Ketogeniczna w 14 dni. Jeżeli obawiacie się proponowanych przy diecie keto proporcji tłuszczów do węglowodanów i białka to mam dla Was bardziej umiarkowaną propozycję, czyli poniższą dietę niskowęglowodanową.

Zasady diety niskowęglowadonowej

Dieta niskowęglowodanowa zakłada ograniczenie węglowodanów do 20-30%. Konieczne jest więc zapoznanie się z tabelami wartości odżywczej produktów spożywczych i zliczanie węglowodanów w posiłkach.

Zalety diety:

  • spadek masy ciała
  • pomaga kontrolować przebieg cukrzycy
  • stanowi skuteczną terapię takich zaburzeń węglowodanowych jak nietolerancja glukozy czy insulino oporność
  • zmniejsza stłuszczenie wątroby
  • ogranicza nasilenie bólu u pacjentów ze zwyrodnieniem stawu kolanowego

Wady diety:

  • dieta niskowęglowodanowa to również dieta restrykcyjna
  • optymalny okres jej stosowania to 2-3 miesiące
  • nie jest wskazana dla kobiet w ciąży i kobiet karmiących
  • Nie poleca się jej przy skłonności do migren, zaparć czy palpitacji serca

Co jeść w diecie niskowęglodowanowej

Produkty zalecane w diecie:

  • mięso – wołowina, wieprzowina, dziczyzna, drób, jagnięcina
  • ryby i owoce morza – makrela, łosoś, owoce morza
  • jaja
  • naturalne tłuszcze – masło, oliwa z oliwek, olej kokosowy
  • warzywa – wszystkie warzywa zielone, liściaste, warzywa rosnące ponad ziemią
  • nabiał – pełnotłuste mleko, śmietana, jogurt, sery, serek wiejski, twaróg
  • orzechy

dieta niskowęglowodanowa zasady jedzienie

Produkty zakazane w diecie nisko węglowodanowej:

  • cukry – słodycze, napoje gazowane, soki słodzone
  • ziarna – produkty pszenne, kukurydza, ryż, ciasta, makarony, płatki śniadaniowe
  • skrobia – ziemniaki, banany, płatki owsiane
  • owoce – banany, winogrona, figi, jabłka, ananas

dieta niskowęglowodanowa produkty zakazane do jedzeniaProduktem dozwolonym jest wino wytrawne, oczywiście w rozsądnych i umiarkowanych ilościach

Dzięki zwiększonej w stosunku do keto możliwej ilości spożytych węgli, dieta jest bardziej różnorodna.

W poprzednim artykule możecie też pobrać dziennik posiłków. Tym razem w  gratisie przedstawiamy Wam poniżej Tygodniowy Planner Posiłków  . Do szczerego uzupełnienia.

jak zaplanować jedzenie na tydzień planer dieta niskowęglowodanowa

Aby lepiej zaplanować dietę i co warto jeść przeczytaj też:

Świadomość żywieniowa Live na Facebooku

A w każdą niedziele LIVE na Facebooku trenerem. Kto nie widział – nadrabia. Do zobaczenia w kolejnych odcinkach.

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Jak przetrwać niezdrowe jedzenie podczas imprez w restauracji
Top 10 produktów z Lidla

Nie przegap porad i ciekawostek

Please wait...

Dziękuję za zapisanie do newslettera. Potwierdź subsktypcję w otrzymanej wiadomości e-mail i ściągnij prezent od nas. 

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu
trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu