podróż do Hiszpanii

2 lat i 13 dni temu

Sportowe wyzwanie w Alicante w Hiszpanii

Nasza sportowa ekipa wyjechała na aktywny wypoczynek w Alicante. Sportowy wyjazd do Hiszpanii pełen atrakcji i emocji. Tym razem były to 3 dni spędzone na hiszpańskim wybrzeżu Costa Blanca. Od początku zamysłem było, że będzie to wyjazd stricte sportowy i ma być mocniej niż na pierwszym takim wyjeździe do Chorwacji. Alicante i Costa Blanca to idelane miejsce w Hiszpanii do realizacji naszych planów.

Wyjazd do Alicante – nasze plany

Plan naszego wyjazdu do Alicante: około 170 km na rowerach, zdobycie najwyższego szczytu w okolicy oraz przejście całego miasta “z buta”.

port lotniczy Gdańsk loty to Hiszpanii

Loty z Gdańska do Alicante. Nasza ekipa żegna się z Polską.

Pozostaje niedosyt gdyż trafiliśmy akurat na niezbyt słoneczne dni w Hiszpanii (jak to dziwnie brzmi) oraz mieliśmy kilka przygód rowerowych, które nas znacząco spowolniły.  Niemniej poniżej kilka statystyk wyjazdu:

Czy warto jechać do Hiszpanii w marcu Costa Blanca

Nasza wyprawa do Hiszpanii

Dzień 1 – zwiedzanie Alicante

Pierwsze atrakcje Alicante

Alicante

Po wylądowaniu na lotnisku w Alicante około 10 rano pojechaliśmy busem do miasta, zameldowaliśmy się w apartamencie i ruszyliśmy na podbój miasta. Zwiedziliśmy wszystkie najważniejsze miejsca Alicante czyli zamkowe wzgórze Santa Barbara, klimatyczny deptak oraz okolice mariny i miejską plażę. Na koniec dnia udaliśmy się do wypożyczalni rowerów, którymi to mieliśmy ruszyć jutro w góry. Łącznie wyszło 32 tysiące kroków co nie urywa ręki, ale miało być tylko trudniej.

co warto zobaczyć w Alicante

Kolorowe bulwary Alicante

Dzień 2 – szlak górski

Miał być to najtrudniejszy dzień wyprawy. Dojazd 40 km do podnóża szczytu Puig Campana a potem wspinaczka i powrót do miasta rowerami. Już sama trasa rowerowa okazała się bardzo trudna jak nie ekstremalna. Była ona usłana wzniesieniami, zjazdami i znowu wzniesieniami. Istny rollercoaster, okraszony tego dnia dosyć chłodnym deszczem.

Taki zestaw powodował zdecydowany brak komfortu i częstsze niż to zaplanowałem pauzy. Zmusiło to nas to zmiany harmonogramu i postanowiłem, że wrócimy do Alicante komunikacją publiczną. Będziemy mieli więcej czasu na szczycie i zwiedzimy przy okazji pobliskie miasto – Benidorm. No ale najpierw góra.

góry w okolicach Alicante

szczyt Puig Campana

Dojeżdżając na początek szlaku każdy z nas miał w głowie jedną myśl: “jak my tam do cholery wejdziemy?”. Góra bardzo mocno wystawała z ziemi i nie wyglądała na 3h wspinaczki, które podpowiadała aplikacja Komoot.

Niemniej ruszyliśmy. Szlak górski z początku wydawał się stosunkowo łatwy. Cały czas mieliśmy widok na majestat skalnego szczytu i cały czas w głowie było pytanie jak tam się dostaniemy?

góry w okolicach Alicante aktywny wypoczynek podczas wycieczki

Jak aktywnie spędzić czas w okolicach Alicante? Na górskim szlaku!

Po ponad godzinie dowiedzieliśmy się. Wejście zrobiło się bardzo trudne, szlak wiódł wyłącznie po skałach i nierzadko trzeba było wspomagać się rękoma. Finalnie po bardzo szybkiej wspinaczce znaleźliśmy się na szczycie gdzie przywitał nas widok… mgły. Widoczność była żadna, co jednak nie odebrało frajdy z wejścia na wydawałoby się średnio dostępną górę.

Puig Campana wyprawa

Szczyt zdobyty, widok z góry jak widać

Dalsza część dnia zleciała na zejście, dojazd do miejscowości Benidorm oraz powrót wieczorną kolejką do Alicante.

Dzień 3 – wycieczka rowerowa

Ostatni dzień miał być solidną wyprawą rowerową. Mieliśmy pojechać do Elche a potem do Torrevieja i z powrotem do Alicante, łącznie 120 km. Mieliśmy. Po 10 km mieliśmy pękniętą dętkę, co zmusiło nas do wejścia na wyżyny organizacyjno-lingwistyczne aby uporać się z problemem. Po kolejnych 15 km mieliśmy kolejną pękniętą dętkę. Rozwaliło nam to pierwotny plan i musieliśmy skrócić wyprawę. Finalnie udało się zrobić 80 km i zwiedzić park krajobrazowy w okolicach Alicante. Pozostały czas spędziliśmy na spacerowaniu po mieście, wspólnej kolacji i podsumowaniu wyjazdu.

aktywny wypoczynek w Alicante wycieczki rowerowe

Pomysł na wycieczkę rowerową z Alicante

Podsumowanie

Każdy z uczestników jednogłośnie przyznał, że najlepsze co nas spotkało na wyjeździe to góry. Ja podzielam to zdanie, coraz bardziej “rozumiem” góry i łapie to że mają w sobie magiczny pierwiastek. Wyjazd uznaję za udany pomimo słabej pogody oraz wypadków losowych, które sprawiły że nie wszystkie cele zostały zrealizowane.

Dodatkowe informacje dla turystów o Costa Blanca oraz atrakcjach turystycznych w Alicante i okolicach znajdziecie na:

aktywny wypoczynek Alicante panorama miasta

Costa Blanca i  aktywny wypoczynek Alicante

Koniecznie przeczytaj też czy warto lecieć zimą na Maltę. Byliśmy tam miesiąc temu.