Motywacja

5 zasad do wprowadzenia podczas pandemii COVID-19

Takie widoczki jak ze zdjęcia niestety chyba nieprędko. Większość z nas czeka z powodu pandemii korona wirusa sporo czasu spędzonego w domu. Obowiązki w pracy, home office, na głowie dzieci z niespożytkowaną energią. Do tego brak imprez czy zajęć zorganizowanych. Idealny czas żeby zaprzestać aktywności i wylądować na kanapie. A co jeśliby wprowadzić kilka małych rzeczy, które pozwolą spędzić ten czas w większości z pozytywnymi emocjami?

Ćwicz kiedy możesz

W czasie pandemii znacznie ubędzie nam teraz ruchu, nasze ciała na to zareagują. Jeżeli przy wyraźnym spadku aktywności fizycznej jemy tyle co wcześniej – najpewniej przytyjemy. Jeżeli nagle większą część dnia spędzamy w pozycji siedzącej, nasze ciało będzie sztywniało. Rozwiązaniem na to jest stosowanie kilka razy dziennie pigułki z napisem AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA.

Istnieje multum możliwości ćwiczenia w domu. Z użyciem ciężaru własnego ciała, partnera czy krzesła. Sam na naszą grupę na Facebooku codziennie wrzucam coraz to nowe możliwości. Godzina w ciągu każdego dnia poświęcona na ćwiczenia, najlepiej rozbita na dwie sesje półgodzinne lub cztery 15 minutowe jako np. przerywniki w pracy, pomoże nam przyśpieszyć nasz metabolizm oraz odpowiedzieć na problem zesztywnienia mięśni. O tym jak ćwiczyć w domu regularnie popełniam teksty i relacje live na grupie na Facebooku – dołącz do nas Cezary Dobrzelecki – Train Me Now – Jaguar Fit . Dołącz do naszych wyzwań online. Zobacz nasz Siedmiobój i ćwiczenia grupowe online.

Aktywuj otoczenie

Codziennie dostaje co najmniej kilka video jak rodzice ćwiczą razem z dziećmi. Dzieciaki to mali naśladowcy i ćwiczenia ze starszymi będą dla nich nie lada frajdą. Polecam ćwiczyć razem z dziećmi. Poświęć na to chociaż 30 minut dziennie. Czy jest coś piękniejszego niż wychowanie przez sport?

W końcu masz czas

Świat na chwile zwolnił. Jeszcze kilka tygodni temu każdy z Nas był zabiegany. Teraz jest okres, w którym ciężko będzie powiedzieć że nie mamy na coś czasu lub brakuje nam czasu na ćwiczenia fizyczne. Oprócz codziennych czynności jest szansa na zrobienie rzeczy, które się wiecznie odkładało na potem. Jest czas na realizacje lub odnalezienie swojego hobby.  Ja osobiście staram się nadrabiać zaległe książki.

Oczyszczaj głowę

Sam fakt niepewności ile obecna sytuacja z kwarantanną potrwa jest dla nas czynnikiem stresowym. Przewlekły stres nie jest niczym dobrym i ma szkodliwy wpływ na nasze zdrowie. To co na pewno nie pomaga to również przeglądanie mediów kilka razy dziennie czy użalanie się nad sobą że odwołali mi bieg i nie mam teraz celu. Trenowanie powinno być oczywiście celowane, ale to przede wszystkim droga.

Najlepiej ograniczyć narzekanie do minimum i wprowadzić naukowo potwierdzone działania antystresowe czyli patrz punkt 1.

Uważaj co jesz

Łączy się to z punktem pierwszym Ćwicz kiedy możesz. Kiedy w normalnych warunkach większość populacji musi uważać na spożycie węglowodanów, tutaj obowiązuje to razy dwa. Tankujemy paliwo, którego nie mamy kiedy spożytkować bo większą cześć dnia spędzamy w domu – to musi się źle skończyć. Strategia: „jakoś to będzie”, może doprowadzić do opłakanych skutków jeżeli narodowa kwarantanna miałaby potrwać np. jeszcze dwa miesiące. Do tego dochodzi pokusa podjadania bo do lodówki mamy jakoś tak bliżej…

Podstawy to:

  • zadbać o odpowiednią podaż białka, co zapewni Nam sytość i nie myślenie o podjadaniu
  • ograniczenie do minimum cukrów prostych (praktycznie nie są Nam teraz potrzebne)
  • większe niż dotychczas spożycie warzyw i owoców (budowanie odporności, dostęp do mikroskładników).

Więcej o tym co jeść i czego unikać w diecie podczas pandemii COVID-19 przeczytacie w Dieta Covid-19 czyli jak prawidłowo odżywiać się w czasie pandemii koronawirusa.

Na koniec

Wprowadzenie i codzienna realizacja powyższych punktów według mnie pozwoli spędzić ten czas nie notując znaczących spadków jeśli chodzi o formę, oraz to że wrócimy za jakiś czas zregenerowani i ze zdwojoną siłąMoże coś byście dopisali do listy? Dajcie znać w komentarzach.

Nie macie pomysłów jak ćwiczyć w domu? Przygotowałem specjalną serię filmów DOMOWA SIŁOWNIA TRENING ONLINE. To dziewięć filmików na których pokazuję ćwiczenia, które można wykonać samodzielnie bez wychodzenia z domu.

Zasady podczas kwarantanny zdrowie
5 zasad do wprowadzenia podczas pandemii

Wyślij i podziel się artykułem ze znajomymi. Dzięki!

Tags:

Przeczytaj na blogu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Warsztaty rozwojowe dla młodzieży w wersji online
Grupa Jaguar Fit Gdańsk

Markowa odzież sportowa TMN

ubrania sportowe markowe
odzież sportowa bluza do treningu
trener personalny z Gdańska Cezary Dobrzelecki t
trainmenow trening online trener personalny w Gdańsku
Menu